Reklamation og Retur

Velkommen til vores service afdeling. Du har nu 3 valgmuligheder:

Opret retursag- Her kan du oprette en retursag såfremt du ønsker at benytte fortrydelsesretten (fortrydelsesretten gælder kun privatkøb).
Opret reklamationssag Her kan du oprette en reklamationssag såfremt varen er i stykker, ikke kommet frem eller lign.
Status på sag Se informationer omkring en igangværende sag hos os.
Du har i forbrugerkøb altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på www.computersalg.dk.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare, til den dag den sendes eller leveres retur.

Vi skal venligst bede om at have varen retur senest 14 dage efter meddelelse om købet fortrydes.
Bemærk - fortrydelsesret er ikke gældende ved erhvervskøb.
Læs mere i vores handelsbetingelser


Klagemuligheder

Ny klagemulighed: Center for Klageløsning
1. oktober fik Danmark et nyt system for forbrugerklager.
Med det nyoprettede Center for Klageløsning har forbrugerne fået ny mulighed for hjælp. Læs mere >>


Generel vejledning til RMA sager hos ComputerSalg.dk

Når du har fået godkendt denne reklamations anmodning og modtaget et returnummer (RMA nr.), skal produktet indsendes til os på vores adresse: Computersalg A/S, Kimmerslevvej 28, 4140 Borup.

Når du sender produktet bedes du skrive RMA nummeret tydeligt udenpå pakken. Bemærk venligst - Vi modtager ikke pakker sendt ufranko, pr. efterkrav (postopkrævning) eller uden omdeling. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage (helst den originale) og få en kvittering for afsendelse.

Status
Det er muligt at følge status på sin RMA sag under Reklamation og Retur ved "Status på sag" eller på Min Side og ” Se status på igangværende sag”.

1. Forsendelse og emballering
Computersalg A/S dækker rimelige fragtomkostninger i reklamationssager for forbrugere, den nemmeste måde at få fragten dækket på er at bede om en ”returfragtseddel” før indsendelse af produktet. Computersalg A/S opfordrer til grundig emballering ved indsendelse, da det er afsenders ansvar. Fx bør løse interne komponenter som grafikkort, bundkort, harddiske og lignende altid indsendes i antistatisk pose – eller som man modtog det.
Computersalg A/S opfordrer også til at alle produkter pakkes forsvarligt ind i velegnet fyld (fx bobleplast eller andet stødabsorberende materiale) samt der pakkes i en papkasse så produkterne ikke kan tage skade under transporten. Bemærk i øvrigt også, at fyldes kassen ikke helt ud så kan enkelte produkttyper lide skade da de kan blive kastet lidt rundt derinde – dette trods meget fyld.

2. Anvendelse af reklamationsretten
Der skal reklameres inden rimelig tid efter du har opdaget manglen. Hvis der reklameres indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være indenfor rimelig tid. Det første du bør gøre er at kontrollere, om dit produkt er omfattet af den direkte support der gælder for en del producenter. Hvis din defekte vare er omfattet af direkte support, skal den ikke sendes retur til ComputerSalg A/S. Det fremmer ekspeditionstiden at kontakte producenten eller den, af dem, anviste servicepartner. Dette betyder ofte en reel ombytning eller reparation på din adresse. Kunden opfordres på det kraftigste at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af processen grundet fejlsøgning.

Komplette PC-systemer som ikke er samlet eller monteret af Computersalg A/S og hvor der skal foretages fejlsøgning vil Computersalg A/S beregne tiden til fejlsøgning med timetaksten kr. 999,- pr. time inkl. moms. (min. 1 time) Produkter der er omfattet af reklamationsretten, og som er defekte, vil herefter blive omskiftet til timetakst. Ønsker man ikke at ComputerSalg A/S foretager fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og indsendes separat.

Computersalg A/S kan ikke gøres ansvarlig for tab af kundens data, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Computersalg A/S opfordrer derfor kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. I det omfang ComputerSalg A/S måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte tab, og omfatter således ikke indirekte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger eller lignende.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til ComputerSalg A/S' udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med indsendelse af varen, når reklamationen er berettiget. Vi anbefaler dog at du kontakter os, således vi kan sende dig en returfragtseddel og dermed betale fragten på forhånd.

3. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
Ved indsendelse af defekte eller forkerte varer til Computersalg A/S, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres (eller fejlen ikke er omfattet af garanti / reklamationsret), vil varen blive tilbagesendt til kunden og i enkelte tilfælde kan der være pålagt et test- eller ekspeditionsgebyr. Gebyret er kr. 420,- pr. time inkl. moms, idet der beregnes minimum 1 time. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Kunden vil altid blive kontaktet inden vi sender varen retur med regning på.